Over 410 Maryland Auctions End Tomorrow 09/22 - Bid Now
Over 1450 Total Lots Up For Auction at Five Locations - TX 09/24, FL 09/28, NJ Cleansweep 09/30, CA 10/01, NJ 10/05

References Chris Leduc / Covenant Imaging Group

(10)
(1)
(3)

Horacio Jose Gomez

References Chris Leduc / Covenant Imaging Group

June 27, 2011 04:29

I would like to know if somebody made business with Chris Leduc from Covenant Imaging Group.

1 person liked this
Log inor Register

to rate and post a comment

Reza Dadsetan

Re: References Chris Leduc / Covenant Imaging Group

June 28, 2011 02:12

We signed an agreement to purchase an MRI Siemens Symphony. We paid $33000 as refundable deposit for inspection of the equipment. After inspection I found the machine is not acceptable. I called him twice in 48h.(We have att company proof)But he refused to refund our deposit. We have filed law suite against him and his company.
In my best knowledge he is very dishonest

Log inor Register

to rate and post a comment

Chris LeDuc

Re: References Chris Leduc / Covenant Imaging Group

July 11, 2011 07:37

Dr Dadsetan there is an old proverb that says: "The one who states his case first seems right, until the other comes and examines him."

Here are the facts:

You signed a contract to purchase a system from Covenant Imaging.

You had 48 hours from the time of inspection to decline the system.

Covenant also had a contract to purchase the system from our supplier. That contract contained the same terms as the contract between Covenant and you, meaning that Covenant also had 48 hours from the time of inspection to decline the system from our supplier. Once the 48 hours passed, Covenant would be contractually obligated to purchase the system and the deposit given by Covenant would no longer refundable - and the same goes for Dr Dadsetan - after 48 hours you are contractually obligated to purchase the system and the deposit is no longer refundable.

The day of the inspection I tried to reach you via cell phone call, text message and through your office, but we did not speak the day of the inspection. We also did not speak the day after the inspection. We did not speak until after the 48 hours had passed.

You have a cell phone bill showing you dialed my cell phone number the day after the inspection. But my cell bill does not show that call. Why? Because we did not speak, nor did you leave me a voicemail - per ATT.

You seem to forget that you even sent me an email on December 15 stating that we did not speak on that phone call. You've incriminated yourself by now claiming otherwise. Let me quote your email to me:

" Thank you for your email. I am sure your are so honest and right person who will not want to destroy his reputation.. I called you same day when I came back from inspection and you did not answer. I sent you email after arriving to los angeles,before 48h. You always agree to refund the money. You have very high rating and good reputation in DOTmed..."

My phone records show that I called your office the second day after the inspection, just a little while before the 48 hours was to expire. This is because we had not spoken and I was trying to reach you before the 48 hours expired because both your company and mine would be contractually obligated to purchase the system if we did not decline it within 48 hours of inspection. I did not reach you, and therefore the system was not declined, therefore Covenant's deposit on the system was no longer refundable and Covenant was obligated to complete the purchase, and the same goes for you and your deposit and legal obligation.

We can also see in the previous quote that you claim you sent me an email within the 48 hours. This is another lie. The first email you sent me is after the 48 hours - your attorney has already confirmed this.


So now we can see from your email and from your phone records that you are a liar. You say you called me the say day you came back from inspection, but I did not answer. So which is it? Either we did not speak as you mention in the December 15 email, or we did, as you now claim in this forum post. Did you send me an email within 48 hours as you claim on December 15, or afterwards as your attorney says?

There is a slight problem with your credibility here Dr Dadsetan. Let's look a little deeper...you have only 1 rating here on DOTmed, and it is as negative as they come. It say's you didnt pay your bill and says that you owe other people money as well.

So the facts are very simple. You did not decline the system within 48 hours, and neither did Covenant Imaging Group. Both of our companies were contractually obligated to complete the purchase because the system was not declined in time. You defaulted on the contract and did not complete the transaction.

Covenant Imaging Group did complete the purchase as contracted and we ended up having to sell the system to someone else.

You cannot demonstrate that you declined the system within 48 hours, because it did not happen.

I would encourage Horacio to ask for references on you and try to determine your credibility.

If anyone would like to see the phone bills, emails or contracts in question, just ask. We practice completely transparent business and will be more than happy to substantiate any claim that we make. Dr Dadsetan has unknowingly contradicted and incriminated himself in many emails. That is what happens when you start telling lies - pretty soon you cannot keep up with them all and they get exposed.

This is why we save all business communications and I highly encourage others to do the same.

If anyone would like to view contracts, cell records or email please contact me directly at chrisleduc1@gmail.com

Log inor Register

to rate and post a comment

Charles Prevost

re: References Chris Leduc / Covenant Imaging Group

November 26, 2014 03:39

I am glad I only sent him $7,500.00. I read this post before I sent the money however after reading his rebuttal I felt as if he deserved the benefit of the doubt. My mistake! As soon as we declined the system he went silent on the phone. After two weeks of trying to jump through the impossible hoops he has demanded, and playing tag on text and email. He sent me a text stating my money is tied up and can't refund my refundable deposit. This guy is very deceiving. If ever I do receive my refunded deposit I will remove this post.

Log inor Register

to rate and post a comment

advertisement